onsdag 6. juli 2011

Apport- og duetrening

I det siste har me trent litt hold med stor apportdummy i håp om at overgangen til fugl skal bli lettare. Etter "fiaskoen" på apportprøven på Askøy, har eg starta litt på nytt igjen, men no med større og tyngre apportdummy. Ho har alt blitt flink til å plukke den opp frå bakken og ta grep om midten på den, akkurat som eg ønskjer. Eg har og starta å bruke "omvendt lokking" under "hold"-treninga og det fungerer kjempebra. Når ho nå får "hold-kommando" og ser den opne handa med godbitar, sit ho så fint og heldt med godt grep til "takk" kjem og ho får si belønning. Riktig flink på dette har ho blitt ;) Ellers er ho no ganske bra på å bere når eg ryggar og og når ho må gå "på plass"  og bere. Ho elskar å søke og få finne dummyen og kjem raskt inn med den, stort sett med godt grep om midten. Jobbar vidare for å betre dette, før ho skal få bere "tørr" fugl. Skulle gjerne hatt nokre duer då, men det har eg foreløpig ikkje klart å skaffe meg. Jobbar med det.

Me har og vore på duetrening hos Terje Tørnblom på Askøy og det var skikkeleg artig og inspirerande. Eg likte godt opplegget. Først var det trening på stand på synlege duer i bur framfor oss. Bakk desse sat det ei due i støkkmaskina. Når hunden hadde festa stand, roste me roleg og når me var klare for det kommanderte me reis og dua i støkkmaskina fekk fly ut. Då var det jo om å gjere å få hunden i sitt og det gjekk veldig bra med Silva, synes eg. Ho var ikje så opptatt av dua som flaug men mest av dei som sat igjen. Trur det er fordi eg har pleid å belønne henne med å lukte på setet etter reis når eg har trent ellers. Har gjort det bevist for å få bort fokuset frå å ville springe etter fuglane som er i oppflukt. Ho er no nesten for ivrig på setet, så no må eg nok starte å roe ned tida ho får til å rote rundt der + trene "sitt" når ho driv på der, for derretter å la henne utrede. Høyrest bra ut i teorien, så var det å setje det ut i praksis då ;)

Etter alle hundane hadde fått trene på synstand, vart ei ny due sett ut i støkkmaskina og skjult, men på same plassen som dei hundane hadde trent synstand på sto. Denne gongen måtte hundane altså kople på nasa og søkje etter fuglen. Som forventa, gjekk dei rett imot der det hadde vore fugl før, og då dei ikkje klarte få auge på den, starta dei å bruke nasa, akkurat som me ønskjer dei skal. Silva gjekk raskt ut, og ned i smyg før ho festa stand. Etter ei stund med roleg skryt, fekk ho reise dua og så var det ned i sitt.

Tredje runde var med ny due i skjul, men no på ein annan plass. Hundane vart no nødt til å kople på nasa og til og med klare å gå forbi staden der duene først sat for så å finne der den no var. Silva brukte litt tid på å lokalisere dua, men når ho gjorde det hadde ho ein fin stand. Ho stod ganske nærmt fuglen no, så ho fekk ikkje reise denne gongen, men trent på ro i oppflukt då dua vart støkka ut av støkkemaskina.   Eg var dessverre litt uoppmerksam her så det tok litt lenger tid å få henne i sitt, men sitt vart det, så då var eg fornøgd ;)

Me fekk og trene kun på "ro i oppflukt" ved at me og alle hundane gjekk på linje og duene vart slepp bak oss og framfor oss utan at me visste når. Hundane vart kommanderte i sitt og dette gjekk fint.
På slutten måtte hundane sitje roleg å sjå på duer som sat i eit bur framfor oss på bakken. Veldig god ro-trening. Silva sat nærmast framoverbøygd fordi ho hadde så lyst å sjekke ut duene nærmare, men ho sat fint til ho fekk "fri-kommando".
Veldig fornøgd og inspirert til å trene vidare :)

Ei svært ung Silva trener på rypevinge
No er det tid for tur + litt trening ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar